Der er "godt gang" i julesalget hos Nemlig.com: Det køber kunderne
Der er "kommet rigtig godt gang i julesalget," hos Nemlig.com.
Online-dagligvarehandelen melder om øget salget julevarerne, og virksomheden forventer især, at der vil komme endnu bedre gang i salget op til jul.
Det skriver Jack Enevoldsen, kommerciel direktør i Nemlig.com, i en mail til RetailNews.
Han fortæller også mere specifikt, hvilke varer, der har været populære hos kunderne her op til jul:
"Op til første søndag i advent havde vi god vækst i salget af kalenderlys, lyskæder, og færdige adventskranse. Vi har oplevet stor salgsvækst i juleslik og julekalendere, drevet af et bredt sortiment af ikke mindre end 40 forskellige julekalender som vores kunder har taget godt imod, specielt den type julekalender med chokolade og andre dejlige sager gemt bag lågerne," skriver han.
Også de ikke-spiselige julekalendere har været et hit, oplyser direktøren.
"I år har vi som noget nyt solgt Quick juleskrabekalender, som også har været en stor succes, som vores kunder har taget godt imod. Alt i alt har vi solgt næsten 50 pct. flere julekalendere i forhold til sidste år. Lige nu er vores online julekalender, som er lavet i samarbejde med Carlsberg og Coca Cola, også et stort hit med over 50.000 daglige deltagere, som dagligt quizzer om præmier for i alt kr. 150.000 til at forsøde julen."
Stigende salg af and
Men det er ikke kun julekalendere, der er godt salg i allerede. Kunderne handler også ind til julemaden.
"På fødevaresiden er julesalget også startet godt op. Et stort hit i år er færdiglavet dej til brunkager og vaniljekranse, ligesom vores salg af gløgg oplever ret stor vækst af både den billige, men bestemt også bedre kvalitet. Salget af juleænder er startet rigtig godt, vi oplever meget stigende salg af vores frosne, fritgående kvalitetsænder."
Og online-dagligvarebutikken oplyser, at der er tilbud på de varer, som kunderne især går efter, når de handler hos dem.
"Vi satser i vores sortiment mest på kvalitet, dyrevelfærd og økologi, hvilket er helt i tråd med de varer vores kunder efterspørger mest, og derfor også er de områder hvor vi har de bedste tilbud," skriver Jack Enevoldsen.
Alle mand er kaldt ind i slutspurten
Han fortæller, at Nemlig.com har indkaldt alt personale for at kunne servicere flest mulige kunder i de mest travle dage op til jul, og at de forventer, at julesalget stiger i forhold til sidste år. Og allerede nu ligger der ordre, som skal leveres op til juledagene:
"Vi har forberedt os på at kunne servicere endnu flere kunder end sidste år, og vi oplever heldigvis allerede nu, at vores kunder begynder at lægge ordrerne til levering i dagene op til jul. Kunderne lægger ordren nu, og så kan de jo rette, slette og tilføje flere varer lige op til dagen før levering. Vi leverer alle årets dage, så vi ser også frem til at kunne hjælpe vores kunder alle dagene mellem jul og nytår."
Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.